ANDACHTEN FÜR JEDEN TAG: DEUTSCH-UNGARISCH-RUMÄNISCH-19:11:2025
ANDACHTEN FÜR JEDEN TAG: DEUTSCH-UNGARISCH-RUMÄNISCH
<<Und er führte sie heraus und sprach: Ihr Herren, was muß ich tun, auf dass ich errettet werde>>? Apostelgeschichte 16,30
2. Wie kam der Kerkermeister zu seiner Frage?
Was und wie GOTT im Verborgenen am Herzen des Kerkermeisters gearbeitet hat, weiss niemand. Zwei Dinge aber wissen wir:
1. In dem Erdbeben empfing er einen Eindruck von der furchtbaren Macht GOTTES, die in einem Augenblick alle menschlichen Pläne vernichten kann.
2. In der Freundlichkeit Paulus leuchtete ihm ein Strahl der GÖTTLICHEN Liebe entgegen.
Beides zusammen ist wohl geeignet, ein hartes Herz zu schmelzen. Ob er Paulus vorher predigen hörte, wissen wir nicht, gewiss aber ist, dass er die Behandlung, welche die Apostel erfuhren, und die Art, wie sie die Behandlung ertrugen, mit seinen Augen geschaut hat. Diese Predigt des Wandels hat er sicherlich beobachtet, selbst wenn er sich um die bisherige Missionstätigkeit dieser Männer nie bekümmert haben sollte. Als nun das Erdbeben die Bande löste und die Türen öffnete, da wird er eine höhere Hand gemerkt haben, die schützend für diese Männer eingriff. Dies alles wirkte nicht vergeblich auf das Herz dieses Mannes ein. Ihn ergriff das Verlangen, innerlich das zu besitzen, was er an den beiden Gefangenen beobachtet hatte. So kam er dazu, dass er zitternd vor Schrecken und innerer Bewegung ihnen zu Füßen fiel und nach dem Weg zur Seligkeit fragte.
Gott hat gar verschiedene Weisen, um Menschen zum Fragen nach der Seligkeit zu bringen. Doch pflegt er in seinem Wort und in seiner Führung die beiden Mittel des Ernstes und der Liebe zu gebrauchen, die er bei dem Kerkermeister anwandte (Römer 11, 22; 2. Mose 19, 4).
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Der Anfang des Glaubens ist das, wenn ein Mensch über seinen Herzenszustand verlegen wird und sich in seiner Verlegenheit an den Heiland wendet. Sind wir denn von Natur in Verlegenheit über unsern Herzenszustand? Nein! Von Natur sind wir tote Klötze, welche nichts von GOTT wissen und zufrieden sind, wenn sie ihren Bauch füllen oder ihre sonstigen Bedürfnisse, Lüste und Begierden befriedigen können. Dies ist der Zustand aller Heiden; ohne Hoffnung, ohne Trost, ohne einen rechten Begriff von GOTT und unserem Verhältnisse zu ihm, in dumpfer Finsternis ihres Herzens gehen sie dahin, jämmerliche Knechte der Begierden und Gelüste ihres Herzens. Schon darin ist uns JESUS CHRISTUS zu Hilfe gekommen, daß ER uns hat in der Christlichen Kirche geboren werden lassen, wo wir doch von Jugend auf etwas von GOTT, vom Heiland, von unserer Bestimmung, von Himmel und Hölle und vom Willen GOTTES an uns gehört haben. Aber damit ist es noch nicht ausgerichtet. Wenn nicht JESUS ferner Barmherzigkeit an uns tut, so können wir vielleicht die ganze Bibel in unserem Kopf haben und sind und bleiben doch geistlich tote Leute, sicher, faul und kalt. Es fällt uns wohl hin und wieder etwas ein von GOTT, aber wir meinen, wir stehen gut zu ihm, oder wir wollen uns schon mit ihm zufrieden stellen; es fällt uns wohl etwas ein von der Ewigkeit, aber wir erschrecken nicht davor; es fällt uns wohl ein, daß wir Sünder sind, aber wir denken: Alle Menschen sind Sünder, und dafür ist ja das Verdienst Christi da; es fällt uns wohl hin und wieder ein Spruch ein, aber er hat keine Kraft an unsern Herzen; dabei gehen wir eben dahin nach unsers Herzens Gutdünken oder nach den Gewohnheiten der Welt; kurz, wir sind und bleiben ohne Leben aus GOTT, wenn nicht JESUS CHRISTUS selbst eine Verlegenheit über unsern Zustand in uns erweckt.
Wie teuer, GGOTT, ist deine Gut, daß du erleuchtet mein Gemüt, und selbst zur Buße mich gebracht, als ich in Nacht mit jenen fortging unbedacht.
Autor: Alfred Christlieb (* 26.02.1866; † 21.01.1934) deutscher Theologe
Autor: Ludwig Hofacker (* 15.04.1798; † 18.11.1828) deutscher evangelischer Pfarrer
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ÁHÍTATOK MINDEN NAPRA: NÉMETÜL-MAGYARUL-ROMÁNUL
<<És kihozván őket, monda: Uraim, mit kell nékem cselekednem, hogy idvezüljek>>? ApCsel 16:30
2. Hogyan jutott a börtönőr a kérdés elé?
Senki sem tudja, mit vagy hogyan munkálkodott ISTEN titokban a börtönőr szívében. De két dolgot tudunk:
1. A földrengésben megpillantotta ISTEN szörnyű hatalmát, amely egy szempillantás alatt lerombolhat minden emberi tervet.
2. Pál jóságában az ISTENIi Szeretet sugara ragyogott rá.
Ez a kettő együttesen kétségtelenül képes megolvasztani a kemény szívet. Hogy hallotta-e már Pált prédikálni, nem tudjuk, de az biztos, hogy első kézből látta, milyen bánásmódban részesültek az apostolok, és hogyan tűrték azt. Bizonyára megfigyelte ezt a változásról szóló prédikációt, még akkor is, ha soha nem aggódott ezeknek az embereknek a korábbi missziós munkája miatt. Amikor a földrengés meglazította a kötelékeket és megnyitotta az ajtókat, éreznie kellett egy felsőbb erő közbelépését, hogy megvédje ezeket az embereket. Mindez nem hatott hiába ennek az embernek a szívére. Elfogta a vágy, hogy belsőleg birtokolja azt, amit a két fogolyban megfigyelt. Így hát, a félelemtől és a belső érzelmektől remegve, lábuk elé borult, és megkérdezte tőlük az üdvösség útját.
ISTENNEK sokféle módja van arra, hogy az embereket az üdvösség felől érdeklődjenek. De igéjében és útmutatásában hajlamos a komolyság és a szeretet két eszközét használni, amelyet a börtönőrrel is alkalmazott (Róma 11:22; 2Móz 19:4).
A hit kezdete az, amikor valaki zavarba jön szíve állapota miatt, és zavarodottságában a Megváltóhoz fordul. Természetünknél fogva zavarban vagyunk szívünk állapota miatt? Nem! Természetünknél fogva holt kőtömbök vagyunk, akik semmit sem tudunk ISTENRÖL, és addig vagyunk elégedettek, amíg meg tudjuk tölteni a hasunkat, vagy kielégíthetjük egyéb szükségleteinket, vágyainkat és kívánságainkat. Ez minden pogány állapota; remény, vigasz nélkül, ISTEN és a Vele való kapcsolatunk valódi megértése nélkül szívük tompa sötétségében bolyonganak, saját vágyaik és kívánságaik nyomorult szolgái. Az ÚR JÉZUS már a segítségünkre sietett ebben azzal, hogy megengedte, hogy megszülethessünk a Keresztény Egyházban, ahol fiatalságunktól kezdve hallottunk valamit ISTENRÖL, a MEGVÁLTÓRÓL, a Sorsunkról, a Mennyről és a Pokolról, és ISTEN akaratáról ránk nézve. De ez nem elég. Hacsak JÉZUS KRISZTUS nem irgalmas felénk, a teljes Biblia a fejünkben lehet, mégis lelkileg halott emberek, önelégültek, lusták és hidegek maradunk. Időnként gondolhatunk valamire ISTENRÖL, de hisszük, hogy jó viszonyban vagyunk Vele, vagy elégedettek akarunk lenni Vele. Gondolhatunk az Örökkévalóságra, de nem félünk tőle; emlékezhetünk arra, hogy bűnösök vagyunk, de azt gondoljuk: minden ember bűnös, és ezért van JÉZUS KRISZTUS érdeme; gondolhatunk időnként egy mondásra, de annak nincs ereje a szívünkben; eközben a saját szívünk vágyai vagy a világ szokásai szerint éljük az életünket; röviden, ISTENTŐL való élet nélkül élünk és maradunk, hacsak maga Az ÚR JÉZUS nem ébreszt bennünk nyugtalanságot a helyzetünkkel kapcsolatban.
Mily Drága,ISTENEM, a TE jóságod, hogy megvilágosítottad elmémet, sőt bűnbánatra is vittél, amikor éjszaka meggondolatlanul elmentem velük.
Szerző: Alfred Christlieb (1866. február 26. – 1934. január 21.), német teológus
Szerző: Ludwig Hofacker (1798. április 15. – 1828. november 18.), német protestáns lelkész
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DEVOȚIUNI ZILNICE: GERMANĂ-MAGHIARĂ-ROMÂNĂ
<<i-a scos afară şi le-a zis: „Domnilor, ce trebuie să fac ca să fiu mântuit>>? Faptele Apostolilor 16:30
2. Cum a ajuns temnicerul să pună această întrebare?
Nimeni nu știe ce sau cum a lucrat DUMNEZEU în secret în inima temnicerului. Dar știm două lucruri:
1. În cutremur, el a primit o licărire din puterea teribilă a lui DUMNEZEU, care poate distruge toate planurile omenești într-o clipă.
2. În bunătatea lui Pavel, o rază de iubire divină a strălucit asupra lui.
Ambele lucruri împreună sunt cu siguranță capabile să topească o inimă împietrită. Dacă îl auzise pe Pavel predicând înainte, nu știm, dar este sigur că a fost martor direct la tratamentul pe care l-au primit Apostolii și la modul în care l-au îndurat. Cu siguranță a observat această Predicare a schimbării, chiar dacă nu fusese niciodată preocupat de lucrarea misionară anterioară a acestor oameni. Când cutremurul a slăbit legăturile și a deschis ușile, trebuie să fi simțit o putere superioară intervenind pentru a-i proteja pe acești oameni. Toate acestea nu au lucrat în zadar asupra inimii acestui om. A fost cuprins de o dorință de a poseda în interior ceea ce observase la cei doi prizonieri. Astfel, tremurând de teroare și emoție interioară, a căzut la picioarele lor și i-a întrebat care este calea spre Mântuire.
DUMNEZEU are multe moduri diferite de a-i conduce pe oameni să se intereseze de Mântuire. Dar în Cuvântul și îndrumarea Sa, EL tinde să folosească cele două mijloace ale seriozitatei și al Dragostei pe care le-a folosit cu temnicerul (Romani 11:22; Exodul 19:4).
Începutul credinței este atunci când o persoană devine nedumerită în legătură cu starea inimii sale și, în nedumerirea sa, se întoarce către Mântuitorul. Suntem noi în mod natural nedumeriți în legătură cu starea inimilor noastre? Nu! Prin natura noastră, suntem blocuri de piatră moarte, care nu știu nimic despre DUMNEZEU și ne mulțumim atâta timp cât ne putem umple burțile sau ne putem satisface celelalte nevoi, pofte și dorințe. Aceasta este condiția tuturor păgânilor; fără speranță, fără mângâiere, fără o adevărată înțelegere a lui DUMNEZEU și a relației noastre cu EL, ei rătăcesc în întunericul întunecat al inimilor lor, slujitori nenorociți ai propriilor dorințe și pofte. DOMNUL ISUS HRISTOS, ne-a venit deja în ajutor în această privință, permițându-ne să ne naștem în Biserica Creștină, unde încă din tinerețe am auzit ceva despre DUMNEZEU, despre MÂNTUITOR, despre destinul nostru, despre Rai și Iad și despre voia lui DUMNEZEU pentru noi. Dar asta nu este suficient. Dacă DOMNUL ISUS nu continuă să ne arate milă, s-ar putea să avem întreaga Biblie în minte și să rămânem totuși oameni morți spiritual, mulțumiți de sine, leneși și reci. Ne putem gândi ocazional la ceva despre DUMNEZEU, dar credem că suntem în relație bună cu EL sau vrem să fim mulțumiți cu EL. Ne putem gândi la veșnicie, dar nu ne sperie; ne putem aminti că suntem păcătoși, dar ne gândim: toți oamenii sunt păcătoși și pentru asta există meritul lui HRISTOS; ne putem gândi la o zicală din când în când, dar aceasta nu are putere în inimile noastre; între timp, ne trăim viața după dorințele inimii noastre sau după obiceiurile lumii; pe scurt, suntem și rămânem fără viață de la DUMNEZEU, dacă ISUS HRISTOS însuși nu trezește în noi un sentiment de neliniște cu privire la condiția noastră.
Cât de prețioasă este, DOAMNE, bunătatea TA, că mi-ai luminat mintea și m-ai adus chiar la Pocăință când am plecat fără să gândesc cu ei noaptea.
Autor: Alfred Christlieb (26 februarie 1866 – 21 ianuarie 1934), teolog german
Autor: Ludwig Hofacker (15 aprilie 1798 – 18 noiembrie 1828), pastor protestant german
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