JESUS CHRIST IS LORD! DEVOȚIUNE: 17.03.2025 


DEVOȚIUNI CREȘTINE: ROMÂNĂ-MAGHIARĂ-GERMANĂ

<<Teofile, în cea dintâi carte a mea am vorbit despre tot ce a început ISUS să facă şi să înveţe pe oameni>>, Fapte 1:1

DOMNUL ISUS HRISTOS, a învățat relația morală dintre cuvinte și fapte.
Mă tem că noi, Creștinii moderni, suntem mari la vorbă și mici la comportament. Folosim limbajul puterii - dar faptele noastre sunt acte de slăbiciune. DOMNUL nostru și Apostolii erau mari prin faptele lor. Evangheliile descriu un OM care umbla cu putere <<făcând bine și vindecând pe toți cei care erau biruiți de diavol, pentru că DUMNEZEU era cu el>>. Relația morală dintre cuvinte și fapte poate fi văzută foarte clar în viața și predica lui HRISTOS ISUS. În Predica de pe Munte, HRISTOS a pus accentul pe faptă în detrimentul învățăturii: <<De aceea, oricine va călca una dintre aceste porunci mai mici și va învăța pe oameni astfel, va fi numit cel mai mic în Împărăția Cerurilor; dar oricine le va face și le va învăța, acela va fi numit mare în Împărăția cerurilor>> (Matei 5:19). Deoarece un aspect al Religiei este contemplarea nevăzutului, este ușor, deși eronat, să o vedem ca pe contemplarea irealului. Credinciosul se adresează Nevăzutului, iar mintea umană decăzută tinde să acorde puțină importanță lucrurilor pe care nu le poate vedea, poate chiar considerându-le ireale, chiar dacă cunoaște învățătura despre ele. Astfel, Religia nu are nimic de-a face cu viața practică și este relegată în regiunile aerisite ale fanteziei, unde trăiește nimicul drăguț și lipsit de sens, despre care toată lumea știe că nu există. Dar oamenii nu au curajul să renunțe public la ele. Aș fi fericit dacă acest lucru s-ar aplica doar Religiei păgâne. Dar onestitatea dictează că ar trebui să se aplice și la mare parte din ceea ce se întâmplă în Creștinismul Evanghelic.

SOLI-DEO-GLORIA!!! 

KERESZTÉNY ÁHÍTATOK: ROMÁNUL-MAGYARUL-NÉMETÜL

<<Első könyvemet írtam, Theofilus, mindazokról, a miket kezdett JÉZUS cselekedni és tanítani>>, ApCsel 1:1

Az ÚR JÉZUS KRISZTUS, a szavak és a tettek közötti erkölcsi kapcsolatot tanította.
Attól tartok, mi, modern Keresztények nagyok vagyunk a beszédben és kicsik a viselkedésben. A hatalom nyelvét használjuk - de a tetteink a gyengeség tettei. URUNK és az Apostolok nagyok voltak a tetteikben. Az Evangéliumok egy olyan EMBERT írnak le, Aki hatalommal járt körbe, <<jót cselekedett és meggyógyított mindenkit, akit legyőzött az ördög, mert ISTEN vele volt>>. A szavak és a tettek közötti erkölcsi kapcsolat nagyon világosan látható JÉZUS KRISZTUS életében és Igehirdetésében. A Hegyi Beszédben KRISZTUS a cselekedeteket hangsúlyozta a tanítással szemben: <<Aki tehát e legkisebb parancsolatok közül egyet is megszeg, és úgy tanítja az embereket, azt legkisebbnek nevezik a Mennyek Országában; aki pedig cselekszi és tanítja azokat, azt nagynak nevezik a Mennyek Országában>> (Mt 5,19). Mivel a vallás egyik aspektusa a láthatatlan szemlélése, könnyű, bár tévesen, a nem valóságos szemlélésének tekinteni. Az Istentisztelet a láthatatlanhoz szól, és a bukott emberi elme hajlamos kevés jelentőséget tulajdonítani mindannak, amit nem lát, sőt talán még irreálisnak is tartja, még akkor is, ha ismeri a róla szóló tanítást. Így a Vallásnak semmi köze a gyakorlati élethez, és a fantázia légies régióiba kerül, ahol az aranyos, értelmetlen semmi él, amiről mindenki tudja, hogy nem létezik. De az embereknek nincs bátorságuk nyilvánosan lemondani róluk. Örülnék, ha ez csak a pogány Vallásra vonatkozna. De az őszinteség azt diktálja, hogy ez az Evangéliumi Kereszténységben történtek nagy részére is vonatkozzon.
SOLI-DEO-GLORIA!!! 

CHRISTLICHE ANDACHTEN: RUMÄNISCH-UNGARISCH-DEUTSCH

<<Den ersten Bericht habe ich verfaßt, o Theophilus, von allem, was JESUS anfing, sowohl zu tun als auch zu lehren>> Apostelgeschichte 1,1

Der HERR JESUS CHRISTUS, lehrte die moralische Beziehung zwischen Worten und Taten
Ich fürchte, wir modernen Christen sind groß im Reden und klein, was unser Verhalten angeht. Wir gebrauchen die Sprache der Kraft – aber unsere Werke sind Taten der Schwachheit. Unser HERR und die Apostel waren groß in ihren Taten. Die Evangelien beschreiben einen MENSCHEN, der in Kraft umherging »und wohltat und alle heilte, die von dem Teufel überwältigt waren; denn GOTT war mit IHM«. Die moralische Beziehung zwischen Worten und Taten zeigt sich sehr deutlich im Leben und in der Predigt CHRISTUS JESUS. In der Bergpredigt setzte CHRISTUS das Tun vor das Lehren: »Wer nun eins dieser geringsten Gebote auflöst und so die Menschen lehrt, wird der Geringste heißen im Reich der Himmel; wer sie aber tut und lehrt, dieser wird groß heißen im Reich der Himmel« (Matthäus 5,19). Weil ein Aspekt der Religion das Betrachten des Unsichtbaren ist, kann man leicht, wenn auch irrigerweise, in ihr die Betrachtung des Unwirklichen sehen. Der Beter spricht zu dem Unsichtbaren, und der gefallene menschliche Verstand neigt dazu, allem, was er nicht sehen kann, nur wenig Bedeutung beizumessen, es vielleicht sogar für unwirklich zu halten, selbst wenn er die Lehre darüber kennt. So hat die Religion mit dem praktischen Leben nichts mehr zu tun und wird in die luftigen Regionen der Fantasie verwiesen, wo die niedlichen inhaltslosen Nichtse wohnen, um deren Nichtvorhandensein jeder weiß. Nur findet man nicht den Mut, sich öffentlich von ihnen loszusagen. Ich wäre glücklich, wenn dies nur auf heidnische Religion zuträfe. Aber die Ehrlichkeit gebietet, dies auch auf vieles anzuwenden, was in der Evangelikalen Christenheit geschieht.
SOLI-DEO-GLORIA!!! 

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