ANDACHTEN FÜR JEDEN TAG: DEUTSCH-UNGARISCH-RUMÄNISCH-27.06.2025
ANDACHTEN FÜR JEDEN TAG: DEUTSCH-UNGARISCH-RUMÄNISCH
<<Und er war drei Tage nicht sehend und aß nicht und trank nicht>>.
Apostelgeschichte 9,9
Das dreitägige Anhalten der Erblindung - eine Bewahrung vor der Zerstörung, eine Demütigungs- und Geduldsschule.
Die Erblindung des Saulus konnte zunächst eine Anfechtung für ihn bilden. Als Schriftgelehrter wusste er, dass der MESSIAS unter anderem auch <<den Blinden die Augen öffnen würde>> (Jesaja 61, 1. 2; 35, 5; Lukas 4, 18). Nun tat der HERR das Gegenteil: Er machte den Sehenden blind. Schien JESUS nicht ein strenger, harter Mann zu sein? (Lukas 19, 21). Dennoch lag gerade in dieser Erblindung ein besonderer Segen:
1. Zunächst tbewahrte sie ihn vor jeder Zerstreuung.
Saulus zog als ein Blinder in Damaskus ein. Von aller Pracht und allem Glanz dieser berühmten Weltstadt sah er nichts. So gewiss wir ihm die Freude an dem Anblick der Ströme Amana und Pharphar (2. Könige 5, 12) und anderer Schönheiten gegönnt hätten, so müssen wir doch sagen: In dieser Entscheidungszeit seines Lebens war es gut, dass er durch nichts abgelenkt wurde von dem Einen, was not ist.
Gerade in der Bekehrungszeit ist gründliche Einkehr das Nötigste. Zu ihr konnte die Blindheit mithelfen. Wir wünschen niemand, der in innerer Entscheidungszeit steht, eine leibliche Erblindung. Aber wir wünschen einem jeden den Segen der Bewahrung vor den tausend Zerstreuungen des Tages, wie Saulus sie erlebte.
2. Die Zeit der Erblindung war auch eine Demütigungsschule.
Die Unfähigkeit zu sehen, machte Saulus zu einem hilflosen Mann, der ganz auf andere angewiesen war. Vorher war er der Führer der Reisegesellschaft gewesen. Seinem Befehl unterstanden alle die anderen. Jetzt war er der Geführte. Wer den Einzug von Saulus in Damaskus beobachtete oder ihn etwa blind in seinem Quartier sitzen sah, der konnte nur mitleidig auf den blinden Mann schauen, der sich an der Hand leiten lassen musste. Auch in anderen Fällen pflegt GOTTES Weisheit bei der Bekehrung der einzelnen dafür zu sorgen, dass wir Erniedrigungs- und Beugungswege geführt werden. Lasst uns darüber nie murren, sondern mit David dafür danken! (Psalm 118, 21; 119, 71).
3. Das Anhalten der Erblindung war auch eine Geduldsprobe für Saulus.
Wir wollen suchen es ihm nachzufühlen, was es bei seinem feurigen Temperament bedeutete, drei Tage und drei Nächte nichts mehr sehen zu können und hilflos harren zu müssen, bis endlich die Weisung kam, von welcher der HERR geredet hatte: <<Dort wird man dir sagen, was du tun sollst>> (V. 6). Nun aber verging der erste Tag und die erste Nacht, und niemand sagte ihm, was er tun sollte. Ebenso verging der zweite Tag und die zweite Nacht. Keiner kam; erst nach drei Tagen kam die Erfüllung jenes Heilandswortes durch Ananias. Das war eine Geduldsschule für ihn.
In der Schule JESUS lernt man zunächst nicht große Kenntnisse, sondern Stille, Demut und Geduld (Sprüche 16, 32; 14, 29; Prediger 7, 8; Klagelieder 3, 26). Das ist die beste Hochschule.
Autor: Alfred Christlieb (* 26.02.1866; † 21.01.1934) deutscher Theologe
JESUS CHRIST IS LORD!!! - SOLI DEO GLORIA!!!
ÁHÍTATOK MINDEN NAPRA: NÉMETÜL-MAGYARUL-ROMÁNUL
<<És három napig nem látott, és nem evett és nem ivott>>. Apostolok cselekedetei 9,9
A három napig tartó vakság – megóvás a pusztulástól, alázatosság és türelem tanítása.
Saul vaksága eleinte megpróbáltatás lehetett számára. Írásértőként tudta, hogy a MESSIÁS többek között <<megnyitja a vakok szemét>> (Ézsaiás 61, 1. 2; 35, 5; Lukács 4, 18). Most azonban az ÚR éppen az ellenkezőjét tette: megvakította a látót. Nem tűnt az ÚR JÉZUS KRISZTUS szigorú, kemény embernek? (Lukács 19, 21). Pedig éppen ebben a vakságban rejlett egy különleges áldás:
1. Először is megóvta őt minden zavaró tényezőtől.
Saul vakon érkezett Damaszkuszba. Nem látott semmit a híres világváros pompájából és ragyogásából. Bármennyire is örültünk volna annak, hogy láthatta az Amana és a Pharphar folyókat (2 Királyok 5, 12) és más szépségeket, azt kell mondanunk: életének ebben a döntő pillanatában jó volt, hogy semmi sem terelte el figyelmét arról, ami szükséges volt.
Különösen a megtérés idején van szükség a mélyreható önvizsgálatra. Ehhez a vakság is hozzájárulhatott. Nem kívánunk senkinek, aki belső döntéshozatali időszakban van, testi vakságot. De mindenkinek kívánjuk azt az áldást, hogy megőrizve maradjon a nap ezernyi zavaró tényezőjétől, ahogyan Saul is megtapasztalta.
2. A vakság ideje egyben a megalázkodás iskolája is volt.
A látásképtelenség Saulus-t tehetetlen emberré tette, aki teljesen másokra volt utalva. Korábban ő volt az utazócsoport vezetője. Mindenki az ő parancsait követte. Most ő volt a vezetett. Aki látta Saul bevonulását Damaszkuszba, vagy látta, ahogy vakon ül a szállásán, csak szánalommal nézhetett a vak emberre, akit kézen fogva kellett vezetni. Más esetekben is ISTEN Bölcsessége gondoskodik arról, hogy az egyesek megtérésében megalázkodás és alázatosság útjára vezessen minket. Ne morgolódjunk emiatt, hanem adjunk hálát Dáviddal együtt! (Zsoltárok 118, 21; 119, 71).
3. A vakság folytatódása Saulus számára is türelmi próbatétel volt.
Próbáljuk megérteni, mit jelentett számára, aki olyan heves természettel rendelkezett, hogy három nap és három éjszaka nem látott semmit, és tehetetlenül kellett várnia, amíg végre megérkezett az az utasítás, amelyről az Úr beszélt: <<Ott megmondják neked, mit kell tenned>> (6. vers). De eltelt az első nap és az első éjszaka, és senki sem mondta meg neki, mit kell tennie. Ugyanígy eltelt a második nap és a második éjszaka is. Senki sem jött; csak három nap múlva teljesedett be a MEGVÁLTÓ szava Ananiás által. Ez türelmi próbatétel volt számára.
Az ÚR JÉZUS KRISZTUS iskolájában először nem nagy tudást tanulunk, hanem csendet, alázatot és türelmet (Példabeszédek 16, 32; 14, 29; Prédikátor 7, 8; Siralmak 3, 26). Ez a legjobb egyetem.
Szerző: Alfred Christlieb (* 1866. február 26.; † 1934. január 21.) német teológus
JESUS CHRIST IS LORD!!! - SOLI DEO GLORIA!!!
DEVOȚIUNI ZILNICE: GERMANĂ-MAGHIARĂ-ROMÂNĂ
Trei zile n-a văzut şi n-a mâncat, nici n-a băut nimic. Fapte 9,9
Orb timp de trei zile – o protecție împotriva distrugerii, o lecție de umilință și răbdare.
Orbirea lui Saul a putut fi la început o încercare pentru el. Ca scrib, el știa că MESIA, printre altele, <<va deschide ochii orbilor>> (Isaia 61, 1. 2; 35, 5; Luca 4, 18). Acum, DOMNUL ISUS HRISTOS a făcut contrariul: l-a orbit pe cel care vedea. Nu părea DOMNUL ISUS a fi un om sever și dur? (Luca 19, 21). Cu toate acestea, tocmai în această orbire se afla o Binecuvântare specială:
1. În primul rând, l-a ferit de orice distragere.
Saul a intrat orb în Damasc. Nu a văzut nimic din splendoarea și strălucirea acestei faimoase metropole. Oricât de mult i-am fi dorit să se bucure de priveliștea râurilor Amana și Pharphar (2 Regi 5, 12) și de alte frumuseți, trebuie să spunem că, în acest moment decisiv al vieții sale, a fost bine că nimic nu l-a distras de la singurul lucru care era necesar.
Tocmai în perioada de convertire, o introspecție profundă este cea mai necesară. Orbirea l-a ajutat în acest sens. Nu dorim nimănui care se află într-o perioadă de decizie interioară să orbească fizic. Dar dorim fiecăruia Binecuvântarea de a fi ferit de miile de distrageri ale zilei, așa cum le-a trăit Saul.
2. Perioada de orbire a fost și o școală de umilință.
Incapacitatea de a vedea l-a transformat pe Saul într-un om neajutorat, care depindea complet de alții. Înainte, el fusese conducătorul grupului de călători. Toți ceilalți se supuneau ordinelor lui. Acum era cel condus. Cei care au observat intrarea lui Saul în Damasc sau l-au văzut orb în camera sa, nu puteau decât să privească cu milă la omul orb care trebuia să fie condus de mână. Și în alte cazuri, înțelepciunea lui DUMNEZEU în convertirea (Pocăința) fiecăruia are grijă să ne conducă pe căi de umilire și supunere. Să nu ne plângem niciodată de asta, ci să mulțumim împreună cu David! (Psalmul 118, 21; 119, 71).
3. Persistența orbirii a fost și o încercare de răbdare pentru Saul.
Să încercăm să înțelegem ce a însemnat pentru temperamentul său aprins să nu poată vedea nimic timp de trei zile și trei nopți și să trebuiască să aștepte neajutorat până când a venit în sfârșit îndrumarea despre care vorbise DOMNUL ISUS: <<Acolo ți se va spune ce trebuie să faci>> (v. 6). Dar prima zi și prima noapte au trecut, și nimeni nu i-a spus ce să facă. La fel a trecut și a doua zi și a doua noapte. Nimeni nu a venit; abia după trei zile s-a împlinit cuvântul MÂNTUITORULUI prin Anania. Aceasta a fost o școală de răbdare pentru el.
În școala DOMNULUI ISUS HRISTOS nu se învață mai întâi cunoștințe vaste, ci tăcerea, smerenia și răbdarea (Proverbe 16, 32; 14, 29; Eclesiastul 7, 8; Plângerile lui Ieremia 3, 26). Aceasta este cea mai bună universitate.
Autor: Alfred Christlieb (* 26.02.1866; † 21.01.1934) teolog german
JESUS CHRIST IS LORD!!! - SOLI DEO GLORIA!!!
Kommentare